lördag 30 augusti 2008

Mysig höstdag

Nu känns det verkligen att hösten är i antågande. Det är kyligt på mornarna och solen letar sig inte fram lika tidigt.

Vaknade 03 imorse av att hund var irriterad på katt för den sistnämnde ville busa. Somnande raskt om efter omplacering av djuren i sängen. 07.20 vaknade jag av att hund och katt hoppade upp och ner i sängen och tog fäste på mina ben varje gång de hoppade ner och när de hoppade upp landade på dem. Utvilad som jag ändå kände att jag var klev jag upp. Älskade M hade redan vaknat och var uppe, utvilad han också efter att ha somnat på soffan igår intill sin pappa.

Mysigt att kliva upp tidigt, dagen känns lite längre då! Man ska vara glad att man får vakna upp varje morgon i sin sköna säng, inomhus i ett hus med värme. Tänk alla som inte har det lika bra. Man får vara nöjd med det lilla.

Inga kommentarer: