söndag 2 november 2008

Tända ljus för dem som inte finns hos oss längre

Ännu en helg har passerat oss förbi, inte helt obemärkt eftersom det har varit alla helgonafirande runt om i landet.
Vi inledde firandet med lunch på lördagen. På morgonen hade det serverats monstergröt och nu blev det spagehetti och köttfärsås i en annorlunda tappning till M:s förtjusning.




Innan vi for till lillasyster stannade vi till på kyrkogården för att tända ljus till sambons mormor och morfar. Jag såg framför mig hur alla ljus skulle lysa upp när mörkret lagt sig.
En tanke till alla som inte finns med oss längre, däribland min egen mormor som dog nyligen.


En liten vinflaska med ett hjärta jag gjort med hönsnät och mossa, samt en tvål inslagen i gammalt bibelpapper. Mycket roligare att ge bort saker man gjort själv tycker jag
Just nu är sambon iväg och lämnar M hos sin mamma. Sen ska han träna och själv ska jag väl försöka ta tag i att städa. En syssla jag försöker ta mig för varje helg eftersom jag aldrig tycks bli klar... ni kanske känner igen er?

Hoppas eran helg varit bra och att kommande arbetsvecka blir bra med fint väder!

7 kommentarer:

Cecla sa...

Läskig pasta!!
Hur har ni fått den så svart?
kul att hitta på så små o enkla grejer som ändå blir strot o häftigt för barn :)

kram Cilla

Lallis - liv och leverne sa...

Men du vilka läskiga spagettisar. *s*
Kul!
Du har en jättefin blogg och jag kommer gärna tillbaka igen:)
Kram Lallis

Lasse sa...

Pastan var svart redan när den inhadlades. Enligt tillverkaren är det en "finare" pasta gjord på något speciellt sätt och färgen kommer från bläckfiskar på något sätt. Tyckte bara den passade bra till helgens tema.

Unknown sa...

Hej, kul att du snubblade in på min blogg. Ska absolut hälsa till Mårten aka pvcraketen (han heter det fortfarande lite här coh där...)

/Jenny

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Ursäkta att mitt svar tog så länge.. Självklart får du länka till mig!

Häftig pasta! Är det inte sån som är färgad med bläckfiskbläck? Just de, såg att det skrivits redan..

Visst ska man tänka på de som inte finns hos oss längre, alldeles för sällan man gör det egentligen..

Kram,Lotta

Stina sa...

Läskig middag det där. Haha...Fina bilder.:-) Kram

Villa Carl Larsson sa...

Snygg tallrik :) Har också den serien nämligen och vilken mysig blogg. Kul att hitta till den :) Mvh Josefin