torsdag 29 maj 2008

Sweet sugar

Så var det torsdag igen. Undrar hur många torsdagar man varit med om under sin livstid, går säkert att räkna ut någon tråkig dag när man inte har något annat att göra.

Maria, som är vår grymma layoutare på jobbet har med en kompis tagit sig an en utmaning. Att nå 10 000 situps, inte inom någon speciell tid, bara att de ska göra det. Jag tänkte haka på, men sätter nog lite små delmål för 10 000 situps känns väldigt avlägset.

Jag är inget träningsfreak och jag räknar inte kalorier utan brukar äta det jag vill och hur mycket jag vill. Men börjar inse att det är hög tid att ändå skära ner på sockerkonsumtionen under vardagarna. Man kommer hem hungrig och tar en bit choklad, aja baja.
Har hitills under denna vecka hållt mig från sötsaker. Det är okej på helgerna för att lyxa till det, men måste banne mig sluta på vardagarna.

Promenader med hunden hör till rutinen, så det blir till att lägga till situpsen innan läggdags.

Lämning av tidningen snart, redaktionen har fullt upp! Jag med, men det är lite tungt just nu. Skönt att man har galna kollegor som livar upp stämningen!

Inga kommentarer: