söndag 30 november 2008

Julstämning med hyacinter

Åkte på besök till Stockholm igår och tänkte ge bort några adventsblommor till mamma/pappa/bror, syster o hennes sambo samt farmor och farfar.
Hade tänkt att ha hyacinterna hemma, men det är mycket roligare att göra iordning blommorna och ge bort. Jag kan ju köpa nya till mig själv någon annandag.
Testade att måla krukorna med en svamp (scotchbrite eller hur det stavas...) istället för tidningspapper och blev helt klart nöjdare med det resultatet!

Torkade apelsinskivor, kanel och mossa blev fint som dekoration


Band i julens färger fick pryda krukorna

Vita hyacinter i krukorna


Jag pysslade med adventsljusstaken i veckan, men är inte riktigt klar. Ska fixa färdigt under dagen så skall vi tända ljuset ikväll!

Hoppas ni haft en härlig helg, trots det trista vädret. Nu är det inte långt kvar till jul och lite ledighet!

6 kommentarer:

Veronica sa...

Hej! Kom in till mig......=o)

Kram Veronica

Mian sa...

Kom till oss och gör julfint!

Jag gick här och kände mig lite vass efter att ha adventspyntat, gjort två lasagner (vill ha frysen full med mat till efter förlossningen), bakat pepparkakor och lussekatter... Sedan tittade jag på dina fina bilder. Ni måste ju ha det mysigaste hemmet ever! *lite avundsjuk men inte missunnsam*

Kram!

Mia sa...

Vad söta de små hyacintkrukorna är. Små detaljer som band runt gör ju så mycket, jättesött!

Kram Mia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt! Än har jag inte köpt hem hyacinter än...

Kram Annica

Mia sa...

Så mysigt och pyssligt. Du är så duktig! =) Hos oss har vi hållit på hela veckan och helgen och fixat och donat men sånt där lyxpyssel har inte hunnits med. =)

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så fint och mysigt med hyacinter:)
Och vad fint du gör!
Kram Lallis