söndag 7 december 2008

Ljuvlig vinst och underbar helg!

Hej alla goa som läser. Jag har varit dålig på att uppdatera. Det är mycket just nu med det mesta tycker jag och man hinner inte blogga riktigt så mycket som man skulle vilja. Men om två veckor är det julledigt, då finns nog mer tid.

Igår hade vi goda vänner på besök, samt två av mina kollegor som var nyfikna att hälsa på här ute på landet. Vi åt god middag och spelade spel till klockan 02.30 inatt! Alla sov över och så åt vi gemensam frukost imorse. Toppenmysigt och superkul! Gänget är så underbara, älskar dem allihop!


Det kom ett paket till mig i veckan, jag hade nämligen turen att vinna en tävling som härliga Veronica med bloggen Lockas lilla längtan anordnade. Det är alltid lika roligt och mysigt att vinna utlottningar, speciellt när det är så fina saker som vinster.


Blir så imponerad av alla som handskas med nål och tråd och syr så fina saker.
Det är så kul att få ta del av detta handarbete!

Väldigt vackert kort!


Visst är hon ljuvlig?
Jag blev så himla glad över vinsten och tycker dockan är så fin!
Tack underbara Veronica!

Nu väntar en veckas jobb och jag skall sätta mig ner imorgon för att skriva dikt till en familj som förlorade sin son för 10 år sedan. Årsdagen är på onsdag och unge herrn skulle idag varit 14 år om han levt. Jag umgicks med hans storasyster på den tiden och fick även äran att skriva dikten till hans begravning. Då var jag 14 år och tiden går sannerligen fort.

Ta vara på här och nu, glädjs åt alla småsaker. Man vet aldrig när sista stunden kommer.
Passa på att njuta!

Stor varm kram till er alla!

7 kommentarer:

Veronica sa...

Hej tjejjen!

Härligt att du gillade paketet. Så fina dina bilder blev.. (Jag blev riktigt impad över mig själv!)

Kram Veronica

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Det var ett fint paket du fått! Vilken glädje!
Oj vilken tuff grej att skriva till en sådan vemodig tio års dag. Å andra sidan vilken ära/förtroende! Än en gång slås man av hur lyckligt rikt lottad man är! //Linda

Åsa sa...

Supertack för i helgen, det var trevligt och mysigt!

Kram
Å

Mia sa...

Tack för gästfriheten i helgen. =) Och hälsa Pysan så mycket, saknar henne redan. =)

Cilla sa...

Härlig blogg du har. Kul att du tittade in hos ´mig. Jag startade butiken Cillas Cottage som nätbutik i februari med min man. Sedan har vi haft en liten sommarbutik i ladan hemma. Butiken här i Anderslöv öppnade förra söndagen den 30november.

Det är superkul att ha egen butik men mycket jobb.

Kram Cilla

Svenska inredningsbloggar sa...

men GRATTIS din lilla turgumma där!!!

Jag är SÅÅÅÅ avundsjuk, vilken fin vinst!!

Du säger att du blir imponerad av de som kan med nål och tråd... Jag blir imponerad av er som kan med pennan!!
Skriva dikter, det är verkligen svårt det! och till begravning och memorium dessutom!


Kram

Flisan

LillaFlisan sa...

ja, det var ju självklart jag, slarvmajjan som skrev inlägget tidigare!!!


Nu har jaG I ALLA FALL RÄTT INLOGGNING!

Kram

Flisan