tisdag 9 december 2008

Ljus i mörkret

Det är så mysigt med alla kommentarer man får på bloggen. Värmer gott i hjärtat, tack!
Den här veckan verkar springa iväg. Redan onsdag imorgon. Känner mig ändå ganska lugn inför julen. Vi ska försöka minska ner på julklapparna. Tänker man efter så har man ju det mesta man behöver ändå.
Gjorde äntligen klart adventsljusstaken. Det är galet vad inspirerande det är att läsa inredningsbloggar och surfa runt hos alla. Man vill pyssla, fixa fint och få njuta av en vacker tillvaro.

Först tänkte jag använda den fina brickan jag vann i utlottningen hos Lilla Flisan.
Men den rymde inte riktigt fyra stycken blockljus. Kom på att jag hade ett fat som vi köpte på Village i Kalmar för många år sedan. Det passade perfekt.

Lite mossa och några kottar jag målade på med lite vitt fick bli dekoration.
Köpte zinktags på Tradera och ritade siffror att sätta dit.


Jag är nöjd med resultatet. Pysan tycker mossan är jätterolig. När man kommer hem på kvällarna kan mossan ligga lite här och var. Hon är helt oförstående. En kväll hittad jag en av kottarna i duschen...
Det kommer bli så spännande när granen skall in!

Ha en mysig kväll! Själv skrev jag klart dikten till morgondagen samt beställde en blomma.
Det är sant som det är sagt, tiden går fort och livet är skört. Passa på att njuta!
Kram!

5 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Jättevackert!!!

Vad är det egentligen med katter och mossa??????
Tar jag fram mossa här hemma hittar jag mosskräkor överallt när jag kommer hem från jobbet.....Blä!

Kram

Flisan

S o F sa...

Riktigt mysigt! Känner stämningen ända hit. :)

I år ska vi för första gången någonsin ha helt julklappsfri jul - undrar hur det blir? Men vi har förstås inga små barn eller barnbarn, för då hade det känts tråkigt.

Ha det fint!

Nettan sa...

Så fin din adventsstake vart ~ man har vad man har =0).

Kram Nettan

Cecla sa...

OJ, det där var verkligen världens mysigaste o finaste adventljusstake :)
Du är så finurlig och pysslig du :)
Kram Cilla

Mia sa...

Vilken mysig stake. =) Och tiden verkligen springer iväg! Imorgon är det jullunch!