söndag 14 december 2008

Norrdalen i vinterskrud

Godkväll i mörka, kyliga landet. Det är söndagkväll och lungt i huset. Djuren kurar uppe i sängen, sambon har åkt på tennisträning och jag har precis pysslat och gjort julkort.
Igår var vi i Stockholm med sambons släkt och såg musikalen "My fair lady" Det var jättetrevligt och kul att gå på musikal, det är ju inte någon vanlig förteelse direkt.
Efter god mat hos svägerskan på kvällen somnade jag gott i bilen på väg hem.


Vår trädgård i vinterskrud. Jag längar till våren. Då ska det fixas och donas!

Har varit lite dålig med att besvara era söta kommentarer. Men tiden rinner iväg allt som oftast känns det som. Skall bli bättring!

Midsommarstången från i somras. Bara ett halvår kvar till nästa gång.
Passar även på att skänka en extra kram till mina släktingar. Igår, för fjorton år sedan förlorade de sin lilla dotter Lucia som kom till världen och vände tillbaka. Även fast jag aldrig träffade henne har jag en kusin-ängel uppe i himlen. Har inte besökt hennes grav tidigare, men det blev tillfälle när mormor begravdes där de nu ligger brevid varandra och sover gott.

Ha en fin vecka och försök att inte tänka på alla måsten. Det finns så mycket annat roligt att ta sig an! Kramar Jannica

4 kommentarer:

Cilla sa...

Skönt att ha midsommarstången färdig inför sommaren ;0)
Har hemma ska vi ta in granen.

Kram Cilla

A home far away sa...

Låter som en skön o härlig 3:e advent!

Kram Gunilla i Singapore

Mia sa...

oooh, snö!

LillaFlisan sa...

Vackra bilder och vilken vacker dikt i högerkolumnen!!

Kram

Flisan