onsdag 19 november 2008

Utan energi

Gårdagen var omtumlande. Fick sms på morgonen av sambon som berättade att en målare som han jobbar med ibland hade avlidit i sömnen, endast 55 år gammal.
Det var inte långt till tårarna där jag stod i tunnelbanan. Jag kände honom inte, men själva grejen gör mig oerhört illa till mods. Livet är så otroligt skört! Man måste verkligen ta vara på det här och nu och inte sen...

Vad mycket man inte vet om människor egentligen. Igår fick vi veta saker som verkligen underlättar och skapar förståelse över saker man undrat. Så skönt att personen kunde berätta om det.

Till följd av dagen, inte minst för att jag själv har mycket för mig nu också, så somnade jag ovaggad i soffan runt 19.45 och vaknade lagom till strax efter 21 och desperata hemmafruar.
Hiskeligt skönt att få slumra lite, mycket välbehövligt.

Men idag tänkte jag att jag skulle visa bilderna hos lillasyster. Om jag håller mig vaken :)

1 kommentar:

A home far away sa...

Visst är det så att man ska vårda sin tid och sina nära o kära...

Ha en fin kväll

kram Gunilla som fryser i Sverige