måndag 17 november 2008

Igår kom det lite snö

Det är så vackert med snö. Men konsekvenserna är värre. Jag ogillar skarpt att köra bil när halkan slår till. Förbannar mig själv varje gång jag glömmer rattmuffen och ratten är iskall sånär att man knappt kan hålla i den. Men imorgon ska den på till glädje för frusna fingrar, för vantarna har jag ju inte hittat heller.

Pappa och sambon la tegelpannor igår i full snöyra. Vad jag gjorde? Var inne och myste i värmen. Jag närmar mig inte stegar överhuvudtaget. Inte för att jag är skrockfull, men jag är livrädd för höjder...

Imorgon tänkte jag visa lite bilder och inspiration från min älskade lillasyster som bor ute i Stockholms skärgård. Ha en trevlig och mysig måndagskväll! Nu är det en hel vecka till nästa måndag och snart bara fyra dagr kvar till helgen!

Kram och tack för alla mysiga kommentarer jag har fått!

2 kommentarer:

Lasse sa...

Det är betongpannor älskling. Betongpannor. Inte tegelpannor.
Sådär.
Eftersom du inte har full koll på gargebygget behöver ju inte jag ha full koll på krukor i inslagspapper heller.

Puss

Södralycke sa...

Visst är det härligt med snö! Hade gärna bytt ut vårt regn mot lite av den varan just nu.Samtidigt är det ju skönt att slippa halkan när man pendlar...

Ha det gott! Kram johanna