måndag 29 december 2008

Annandagsfirande i huvudstaden

På annandagen begav vi oss till huvudstaden för att julfira med mina föräldrar, syskon och farmor o farfar. Men först åkte vi till Knugens Kurva för att kika på ny tv som också inhandlades. Det var helt sanslöst med folk i butikerna och jag är glad att jag inte bor i storstan längre.

Syster hade gjort en fin juldekoration till mamma o pappa.

Jullunchen uppdukad i köket. Är alltid mysigt att hälsa på i barndomshemmet. Även om jag har mitt hem här, så kommer det alltid kännas som hemma även där. Det är ju trots allt bara tre år sedan jag flyttade hemifrån.

Julgranen. Nu syns inte julklapparna under, men vi hade sagt att vi skulle minska ner på klapparna vilket vi också lyckades med. Förutom tokiga mamma o pappa som gav mig och syster med respektive en väldigt fin julklapp!

Tack för en härlig och mysig annandag älskade familjen!


Här hemma tycker Pysan granen är spännande. Hon inledde alltihopa med att så fort sambon placerat julgransljusen och tänt dem, springa dit och bita av kabeln. Jag sov på soffan och märkte inte vad som hände och sambon hjälpte M med något på övervåningen. När han kom ner var granen släckt. Vi firar utan ljus i granen i år. Kanske hon slutar bita på kablar till nästa jul?

Julgranskulorna är också roliga för en liten kattunge

6 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder!!! och vilken söting till katt sen!!

tänker också på mina föräldrars hem som "hemma" trots att jag bott hemifrån sedan jag var 18.. jisses det blir ju 7 år nu, vad tiden går!!

önskar dig en god fortsättning och ett gott nytt år!

stor kram sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja, vad är det med katter och elsladdar? Syrrans katt bet på allt i sladdväg...Livsfarligt!!! Hoppas er busa inte fortsätter sitt tuggande utan blir klokare tillnästa jul. Söt är hon ju så det förslår!!!

Härligt med lite julfirande hemmavid:)

Kram ANnica

IKT i min vardag sa...

Vilken stor och vacker gran! Lilla katten är så söt! De ser ju för roliga ut när det hittar nya "leksaker" att busa med...inte alltid lika kul att röja efter deras framfart ;)

Kram

LillaFlisan sa...

UNDERBART vacker katt!!!
Underbara Bilder!

Dom är allt små busfrön som man får vaka över som småbarn ibland!!!

Kram

Flisan

Anonym sa...

Men ge katten en egen sladd att bita i!
Lättare att gömma mobilladdaren än julgransbelysningen...
Kramen!

Vecka - Vecka sa...

Ville titta in och önska dig ett gott nytt år!

Kram,Lotta