måndag 16 februari 2009

Blomsterfrossa

Hej raringar! Hur mår ni?
Idag har jag och sambon varit ute på äventyr. Väldigt spännande!
Längtar innerligt efter våren nu. Kan inte snön smälta bort och solen ta över detta frusna land?
Medan man väntar får man köpa lite söta blommor att glädjas åt

Blir lite tråkigt med blixten, men det är ju så mörkt på kvällarna att det är svårt att fotografera.
I lördags kom en kompis förbi. Det blev middag och tittande på Melodifestivalen. Dagen efter skulle grabbarna ut och bygga garaget.
Med sig hade han en jättefin orkideé! Tusen tack J!

Jag och sambon firar inte alla hjärtans dag överhuvudtaget. Men en blomma lyckades jag ju få ändå ;-)


Hela veckan är fullspäckad med saker. Födelsedagskalas i helgen för mig som fyller år imorgon så jag måste ta tag i bakandet. Någon som har bra recept på goda bullar som är någorlunda enkla att göra? Hör gärna av dig!
Ha en superbra vecka!

3 kommentarer:

Snuttan sa...

Gokväll
Lite förkylt här men annars bra.
mycket fin blogg du har.
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

DÅ får man väl gratulera födelsedagsbarnet:) Hoppas du hittat ett bra bullrecept, själv kör jag bara på det gamla hederliga från baksidan av vetemjölpåsen;)

Söt orkidé
Kram Annica

Anonym sa...

De gamla hedliga är nog d bästa. knepet är att ha dubbelt med smör och kanel. Min favvo är smör o vaniljsocker.. Så gräddar du dem inte fullt så länge. d blir gärna lite trorra o tråkiga då. Någon minut kortare så det fortfarande är mjuka o lite lite degiga i mitten. =)