tisdag 10 februari 2009

Inspiration och minnen att glädjas åt

Kan man bli något annat än inspirerad när man läser i Allt i hemmet om Marie och hennes familjs fina hus? Nej jag tänkte väl det... Kika gärna in hos henne: Vita ranunkler

Vann ett vackert uppläggningsfat från Rörstrand på Tradera. 25 kronor tyckte jag var väldigt överkomligt, speciellt eftersom det var i så fint skick!
De två glasen är sedan jag och syster var små. När det var extra festligt så fick vi använda de glasen och visst är de slitna efter alla år, men så charmiga.
Eftersom syster ska flytta till nytt hus så rensade hon ut och då fick jag ta hand om glasen till min glädje.


Det är inte mycket man hinner på vardagarna. Idag tränade jag i alla fall och herregud så duktig man känner sig efteråt. Så skönt att svettas och slita och sen komma hem och hoppa in i duschen.
Jag ska inte klaga, men ibland är det jobbigt att vara borta 12-13 timmar om dagen. På kvällen när jag kommer hem från jobbet har jag ca tre timmar innan det är sovdags. Ibland känns det bara som att man inte hinner någonting...jag antar dock att jag inte är ensam om det.

Ha en skön kväll och ta hand om er!

3 kommentarer:

Lina sa...

hej! tack för inlägget i min blogg. Fin blogg du har, ska kika vidare på den. Jag bor i västra götaland, vi kanske är lite bortskämda med loppisar här, jag vet inte. Sockerlådan köpte jag i en second hand som är öppen varje dag.
Sen har vi en annan loppis varje tisdag. Det är utvecklingsstörda som har den för att sysselsätta sig. Bra för både dom och för oss som handlar.
Sen varje Lördag så är den bästa loppisen. I ett stort hus med tre våningar. Hur mycket saker som helst, man blir helt galen där inne..så man har ju och göra på veckorna..men ni måste väl också ha lite second hand som är öppet lite oftare eller?
Kram Lina

Marie sa...

Vad du är gullig, blir så glad om du blir inspirerad av vårat hem!

Gillar dina glas, jättesöta, och extra roligt när man har något minne förknippat till sakerna.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

LillaFlisan sa...

Usch, ja... kommer i håg hur det var när jag pendlade och då var det bara lite drygt 4 mil enkel resa men det är så jobbigt att vara beroende av bilar eller tåg och framför allt så har min fritid blivit mer och mer viktig för mig. Då är alla timmar som det tar att ta sig till och från jobbet alldeles för många för att inte tas tillvara mer konstruktivt!


Vackra saker du visar.....
25 kronor för fatet var ju hur billigt som helst!


Kram

flisan