söndag 8 februari 2009

Att omge sig med vackra ting

Jag älskar verkligen helger! Man hinner göra (nästan) allt man inte hinner på vardagarna.
Idag har vi varit effektiva. Sambon har jobbat ute i garaget men innan det gjorde vi rent hus hos vårt tredje husdjur - en leopardgecko vid namn Dina. Jag har tvättat, diskat, tvättat fönster, dammsugit ur bilen och allmänt städat här hemma.

Igår planterade jag lite blommor jag köpt. Jag vill verkligen omge mig av vackra saker, det får mig att må bra! Krukan är egentligen en frukostskål jag köpte för billig peng i en diversebutik i Flen.

Det känns också väldigt viktigt att just ha fina saker omkring sig. Jag skänker många tankar till en god vän vars familj går igenom tunga saker eftersom mamman/frun i familjen har ett år kvar att leva. Orättvist är bara förnamnet. Varför?

Man funderar ju onekligen på hur viktigt det är att verkligen ta vara på allting i livet - hela tiden!
Att försöka skapa fina stunder i det man företar sig och göra vardagen lite extra piffig.



Vill passa på och tacka för alla fina kommentarer ni lämnar. Även om jag inte hinner svara så fort så kommer jag svara. Ibland räcker inte min tid till bara och ibland mår jag inte på topp. Men ni ska veta att det värmer att ni skriver, sötnosar!

Finns det något härligare än att få krypa ner i en nybäddad säng? Speciellt med vackra örngott. Detta har tillhört min pappas faster.

Ha en bra arbetsvecka raringar!
Kram

7 kommentarer:

Mian sa...

Åh, nya layouten är jättejättefin!

Kramar

Anonym sa...

Vad du har varit duktig och pysslig i helgen!
Kramar!

Anonym sa...

Men hallå.
Var är bilden på mig då eller räknas inte jag som vacker?

IKT i min vardag sa...

Hej!

Ljusen köper jag i en blomsteraffär här i Borås, men jag vet att det finns en webbshop som säljer hela deras sortiment. Googla på Yankee Candle så hittar du säkert.

Kram Linda

LillaFlisan sa...

Fy ja, livet är orättvist ibland.....

Hoppas att det ändå ordnar sig för din vän!!!


Stor kram

Flisan

Anonym sa...

hajjar inte när du blev så het på att städa. =) ska bli spännande o komma hem till er i påsk. Måste ju se helt annorlunda ut =) Duktig du!Älskar dig!!

♥ Fyra årstider sa...

Jag vill också ha saker omkring mig som jag tycker om..men hinner mycket på helgerna är det si och så med. Ibland massor och ibland inget alls.
Kram Lotta