onsdag 4 februari 2009

Man ska alltid försöka...

Jag däckade i måndags i magsjuka. Men jag hittade i alla fall datakablen i helgen! Vad kraftlös man blir när man blir sjuk, tur man har ett jobb där man kan jobba hemifrån.
Här nedan kan beskådas mitt och sambons försök i att göra star wars tårtor. Vi hade höga ambitioner! När jag hade gjort fyllningen skrattade jag hånfullt och sa till sambon "lycka till med att få det se ut som star wars"
Det brast redan när han insåg att vi hade för mycket grön grädde över från Yoda-tårtan, så även Darth Vader fick bli grön. Men ack, vi gjorde egen tårta och den smakade ju inte illa i alla fall!

En grön Darth Vader

Yoda-tårtan

Ska försöka ta bilder i dagsljus på den vackra blomman. En annorlunda och väldigt vacker orkidée som vi fick av mina föräldrar, tusen tack!


Går bara och väntar på våren! Vill så gärna ha sol, värme, vårblommor som spirar i rabatterna och ljuset om mornar och kvällar.

Kram från Jannica

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilka underbara tårtor! :-) Ubersöta.

Hoppas du mår bättre med magen. Typiskt med magsjuka, verkar hända alla.

♥ Fyra årstider sa...

Ler* min son vill med ha star wars kalas..jag kanske kan låna dig då:-) Tittar in för att önska dig en skön helg
Kram Lotta