lördag 5 september 2009

Inspirerande dag


Vilken inspirerande dag! Först åkte jag och sambon till en gårdsloppis precis brevid oss i byn. Snabbt avverkat, inga fynd. Sedan vidare till en bakluckeloppis som tyvärr var inställd.
Då passade jag på att flika in att jag sett något om någon marknad vid Jäder kyrka...så dit styrde vi kosan. Snabbt avverkat där också och vidare mot en butik med byggnadsvård, sedan till Lavendeldrömmar och sedan ett stopp på motorbanan i Gröndal och sist på dagen till smygpremiären av en tjejkompis inredningsbutik i Eskilstuna. Pjuuu! Jag är trött i ryggen, men det var det värt!

Jag har fotat på alla ställen och bjuder ikväll på inspirerande bilder från Lyckebo - butiken på Köpmangatan i Eskilstuna som öppnar på måndag den 7 september! Missa inte det!
Jag blev glad över att det fanns så mycket olika saker att handla, speciellt eftersom det passade ens plånbok. Mona - som äger butiken tillsammans med sin sambo vill att det ska finnas något för alla.
Jag shoppade två ljuslyktor som kostade 29:- styckOch en vas för 49:-Mona och hennes mamma hade varit uppe hela natten för att fixa iordning!
De bjöd på bubbel och snittar för oss som kom på smygpremiären.
Mer bilder kommer imorgon...! Jag är skapligt trött efter en hel dag men kan tänka mig att butiksinnehavaren med familj är ännu tröttare - men lyckliga!

2 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul att få en förhandstitt:) Oj, Eskilstuna...där var det länge sedan jag var. Kanske dags för ett besök snart...

Kram Annica

Två systrar sa...

Hejsan Annica!
Tack goa för dina ord! Det värmer! Vilken fin blogg du har! Mysig affär, påminner lite om vår! Jag tittar in igen! varm kram Charlotte