torsdag 1 oktober 2009

Sommarens äventyr

Nu känns det verkligen att hösten kommit. Det är is på bilrutorna, minusgrader och kallt som tusan på kvällarna. Men det är också en mysig period, man får tända ljus, tända brasan, värma sig under en filt framför tv.n


Vi själva är oerhört nyfikna på leveransen i höst- vilket gör att man ser fram emot allting!

Medan sommaren ännu höll sig kvar var jag och sambon ute en dag på äventyr. Först skulle vi på loppis - som var inställd. Då åkte vi till Jäder kyrka och marknaden där.
Gick runt och klart på kanske 2 minuter...ingenting som passade oss.

Sedan begav vi oss till All-ting, byggnadsvård och kuriosa för att kika på utbudet








I övrigt är det tre arbetsveckor kvar innan jag tar ut mina semesterdagar för att koppla av lite inför stundande prövningar. Just nu njuter jag (trots krämpor) av att få vara gravid.
Inte alla som får vara med om det - så man är ju oerhört tacksam! Även fast det var svårt för oss också och tog sin tid så är jag glad att det gick vägen - nu hoppas man bara på att det ska gå bra hela vägen. Man vågar inte ta något för givet.

Kram!

4 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Tack för titten. Härligt att hitta en ny blogg att botanisera runt i. Nu ska jag ta ett varv, hos dig, det ser spännande ut.
Sköt om dig!

Anna Stilla sa...

Jag tycker med att det är mysigt med höst. Ullsockor, stickade fluffiga tröjor och äppelkaka :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jäder...oj där var det länge sedan jag var...

Vilka härliga saker på bilderna. Jag bara njuter av allt det vackra!

Kram Annica

vardagsvitt sa...

Wow vilken "antik" jag skulle vilja ha sådana där spröjsade fönster som var på en av dina bilder... såååå vackra!!
Ha det bra
Kram Marith