onsdag 14 oktober 2009

Tid att andas

Tiden försvinner. Jag hinner inte riktigt med. Nu är det 25 dagar kvar till beräknad förlossning - som jag ser fram emot med spänning! Även fast jag är trött och tung. Mycket att göra på jobbet inför kommande ledighet skapar inte ork över till annat.

Igår hade släkt och vänner en fin cermoni för farmor inför den sista vilan. Vi samlades i Skogskapellet på Skogskyrkogården. Jag och syster hade köpt blommor och så gjorde jag iordning två egna arrangemang - kändes mer personligt.

Valde även att titta på farmor innan cermonin för jag ville lägga ner lite saker i kistan.
Det blev en påse Bridge-blandning för det är godiset jag minns att de nästan alltid hade hemma, en kortlek för det spelades mycket kort och så ett foto på syster, farmor och mig som jag la under hennes hand. Nu har hon godis och kortlek med sig där hon befinner sig och det känns bra.

Livet är så fruktansvärt kort. Tänk på det och ta vara på allting du får uppleva. Både bra och dåliga saker är sådant som formar livet.

Inga kommentarer: