söndag 26 oktober 2008

Ikea, shopping och annan bestyr



Förra söndagen trodde jag på allvar att min sambo fått feber. När vi vaknar frågar han
- Ska vi kanske åka en sväng till Ikea idag?
Jag får dåndimpen. Min karl frågar om vi ska till Ikea. Inte tackar man nej till det!


Jag har varit sugen på att köpa några fina glas som jag sett på hemsidan samt andra som köpt. Karln tycker inte alls att de är fina, men när jag står där och väger kartongen i min hand säger han

- Jamen köp dem då, innan jag ångrar mig, ta två!

Älskade hjärtat, du är bäst!

Denna helg har varit väldigt lugn. Sambon och svärfar har jobbat med garaget och jag har städat från tidig morgon till eftermiddag idag och känner mig så nöjd. Imorgon väntar en ny arbetsvecka, tänk vad tiden går fort.



10 kommentarer:

Mia sa...

Tihi, karlar har svårt för det där annorlunda fina. Allt som inte är skandinaviskt stilrent ratar de till en början. Man får nog vänja dem lite. Jag köpte ju kaffekoppar på loppis som inte var helt uppskattade här hemma, haha. =)

Lasse sa...

Nähä du. Vi har inte alls svårt för annorlunda saker. Men däremot fula saker har vi lite svårt för. ;)

Mia sa...

Skönheten ligger i betraktarens ögon. En del är skapta att se snygga saker medan andra har lite svårare för det och kan endast se det självklart snygga! =)

Lasse sa...

Jag tror nog min sambo tycker att jag har lätt för att se vad en skönhet är då hon är den största skönheten jag vet. :D

Mia sa...

Jamän det är ju det jag säger. Ni kan se det självklara! =) Din sambo är ju en riktig guldtjej!

Lasse sa...

Du har nästan rätt. Självklart är hon en guldtjej. Men hon är också udda för det finns bara en som hon. Hon är en "one of a kind". Så där ser du att vi män kan tycka om och älska udda och annorlunda saker.

Mia sa...

Okej, om det var kärlek vid första ögonkastet så får jag lov och ge mig. =) Men om det tog någon gång innan det klickade så bevisar ju det det jag skrev allra först: att man måste vänja karlar vid annorlunda vackra saker innan ni kan börja gilla dem. =)

Lasse sa...

Då får du nog ge dig för det var kärlek innan första ögonkastet.

Mia sa...

Hihi, ja Jannica berättade det. =)

Stämningsfullt sa...

Hej!
jättefina glas! de skulle jag också vilja köpa :)
Kul att du är med och tävlar!
Lycka till!