onsdag 1 oktober 2008

Loppisbyrån

Jag köpte en byrå på loppis hemmavid för någon månad sedan. Tänkte att den skulle bli tjusig med lite vit färg. Nu saknas lådorna på den just på bilden här nedan, men de är fina tycker jag själv. Ett lagom projekt att börja med.


Började slipa på den för ett tag sedan. Men ledsnade ganska fort då färgen fastnade som små kluttar på sliprondellen. Hittade inga nya och la ner projektet för den gången.
Men i veckan fick sambon köpa en hel uppsjö med nya sliprondeller och så gav jag mig i kast med projektet igen.

I söndags slipade jag så fort jag kom hem efter en kurs jag varit iväg på hela helgen. Stod nog ute i 1 ½ timme och slipade samt sjöng och svängde på höfterna för mig själv, där jag stod i vårt halvbyggda garage med en slipmaskin i handen och sambons hörselkåpor med radio i.
Dagen efter var en uppsjö av plåga med stel nacke hela dagen. Så går det när man står nerlutad med huvudet...


Jag passade även på att få mina naglar fixade. Lite manikyr ställde sambon upp med, med rätt verktyg och allt! Lite macho-variant över det hela.



2 kommentarer:

Södralycke sa...

Hej! Första gången jag kikar in här, trevlig blogg du har! Fick mig ett gott skratt när jag läste inlägget den 18/9. Är inte heller nåt fan av grova ord, men det lät som ett skämt min man skulle kunna dra ha,ha

Ha det gott! Hälsningar Johanna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej!

Har jag tittat in här förr? Hmmm kan inte minnas det men det är en trevlig blogg så jag kommer säkert åter!:)

SÅ du är utflyttad sthlm-are du? Själv är jag detsamma och jag hamnade först i Åkers Styckebruk i Sörmland innan jag till slut hamnade i Östergötland.

Härligt med ett litet målningsprojekt! Vad snäll sambon är som ställer upp med manikyr;)

Kram Annica