onsdag 12 november 2008

Småpyssel mitt i veckan

Redan onsdag. Med mycket att göra på jobbet känns tillvaron allt annat än lugn.
Men saker och ting brukar lösa sig på något sätt, även om man känner sig ganska kass på det man gör när saker och ting inte blir som tänkt sig.
Man är så trött på kvällarna också nu när mörkret smyger på. Man vill krypa upp i soffan och bara ta det lungt. Men det är så mycket jag vill dona med hemma också.
Mellan pauserna i Roomservice var det diskning på schemat. Vad nöjd man är när man är klar!

I förrförra veckan fick jag tokryck. Bruna plastkrukor är inte tokheta så jag fann snabbt lite papper och snöre och så fick de byta skepnad. Rensade bort prylar från pianot där blommorna står och det kändes superskönt!

Den inslagna krukan får duga sålänge. Känns mycket trevligare än tidigare i alla fall.
Sambon? Han har inte ens märkt något, förrens nu när jag sitter och bloggar och visar bilderna. Han trodde bara jag hade plockat om lite på pianot när jag sa att jag hade fixat där.
Tecken på att han rör sig mellan badrummet, spisen, sängen och bilen för det mesta ;-)




Vet ni? Snart är det helg, så underbart! Kram alla underbara som läser!

2 kommentarer:

Ofelias Hus sa...

Trevlig blogg du har!
Visst går tiden fort, veckorna känns så korta, måndag och sedan är det fredag innan man hinner blinka...men det är väl det som kallas livet...
Tack för titten hos mig, det gjorde att jag hittade till dig..
Kram
Anette

Lasse sa...

Äsch då. Det pysslas så mycket här hemma så man blir ju lite hemmablind. Inte kunde väl jag veta att du gjort paket av krukorna...