tisdag 23 december 2008

Ledighet och förkylningstider

Börjar så sakteligen vakna ur förkylningsdvalan. Blev dålig för en vecka sedan och inte mycket tid har vigts åt internet och bloggen. Det blir så när krafterna tryter.
I helgen hade vi M hos oss och han var lika krasslig han. Feber i lördags och allmänt hängig. Men han gnällde inte en enda gång. Det blev ett antal filmer som beskådades i helgen, ungefär i den nivå familjen orkade med.
I veckan var vi ju dock på luciafirande. När man har barn varannan helg är det inte ofta man deltar i aktiviteter som rör deras vardag. Så detta kunde vi inte bara missa och M var helt uppjagad när han såg oss bland publiken och studsade upp och ner och vinkade!
I julklapp från jobbet (ja blunda nu alla kollegor om ni ännu inte öppnat paketet) fick jag en blender. Perfekt att göra smoothies i. Köket är inte min starka sida, det är sambon som har hand om matlagningen. Jag är mest i köket för att äta, läsa tidningen, baka och numera göra fruktdrycker! I med massa härligheter och sen hade jag och M smoothieskalas med sugrör och filmtittande. Bra liten fruktkur i dessa tider.
I lördags fixade vi gran. En stor till vardagsrummet och en lite mindre till M:s rum. Den lilla blev jättefin och den stora skall pyntas ikväll.
Hoppas ni har det skönt och inte stressar för mycket bara!
Kram och på återseende snart

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får ju inte öppna paketen förrens imogon ju!! Fuskis. Jag stressar bara lite grann.. Städat hall o v-rum. Dammsugit på ställen som man i vanliga fall hoppar över. I under och bakom soffan tex. Putsat fönster o dammat.. kan säga att det tar på krafterna nu för tiden.. Ska hinna med o sy kuddfodralen ikväll oxå, eller om jag kanske tar med till älvsjö o syr där på juldagen. Kram

Lallis - liv och leverne sa...

En Härlig Jul önskar jag dig!
Kram Lallis