lördag 3 januari 2009

Iskallt och vitt i Norrdalen


Hoppas alla fick ett gott slut och ett gott nytt! Vårt nya år började inte alls bra tyvärr. Varför vill jag inte skriva ut här men vi samlar nya krafter och hoppas året tar en annan vändning.
Nu återstår några dagar av ledigheten och igår passade jag äntligen på att rensa och sortera bland alla papper. Inte klokt vad papper man får i form av räkningar, försäkringar och en massa annat.


Planterade de vita hyacinterna i annorlunda krukor, tyckte det blev lite charmigt faktiskt.
Denna bägare är ett loppisfynd från i somras.

Så även denna kopp som är handmålad. Under står det Anna-Lisa 1965.


Den tredje fick ta plats i en enkel glasvas

I Norrdalen har det snöat hela morgonen så vi har ett vackert täcke av nysnö.
Det är så fint, men jag drömmer ändå om våren

Utsikten just nu i vardagsrummet
Kram och ta hand om er!

6 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tråkigt att starten på det nya året inte blivit vad ni hoppats. Jag håller en tumme för att livet känns bättre snart!

Vilken fantastiskt söt kopp!

Kram Annica

LillaFlisan sa...

Hoppas att allt ordnar sig för dig!!!

Dina bilder är underbara som vanligt framförallt älskar jag den lilla tenn(?) skålen på fot!

Stor kram från en som också vill ha VÅR!!!

Kram


Flisan

Anonym sa...

morrn morrn. fin du planterar! De fösta loppisfyndet gillar jag.kika på sånt till mig när du är ute. =)
Nu ska vi till bauhaus o köpa kakel till badrummet. =)
Om du få tid över nån dag kan du väl göra en blogg till mig, en sån fin som du har. Min är ju rätt så tråkigt. =)
Kram

Veronica sa...

Jag har ngt som kan pigga upp lite hoppas jag! Kom in till min blogg!

Kram Veronica

Veronica sa...

Hej igen tjejjen!

Du undrade hur gammal vår hund är. För att vara riktigt ärlig är det mina föräldrars hund, en hittehund som pappa en gång fick i uppdrag att avliva. Man kan nog säga att han och hunden blev förälskade. ;o) Trots att hon redan bott i många olika familjer och nu skulle avlivas, fick han behålla henne som jakthund, men eftersom hon är skotträdd är hon mest spårhund då de skadeskjutit vildsvin osv. Hur gammal hon är vet ingen men troligtvis runt sju år...


Kram Veronica

Vecka - Vecka sa...

Synd att det inte börjat bra, men hoppas det blir bättre!

Fina hyacinter och vackra vinterbilder!

Ha det så bra!

Kram,Lotta