tisdag 6 januari 2009

Korvgrillning och snörullning i minusgrader

I helgen har det varit full fart och det är skönt att få vila tankarna på annat. Vi har haft lilla M hos oss och varit på spelkväll med goda vänner och jag har skrattat, så skönt och befriande.
I förrgår tyckte killarna att det var bastudags. Något senare sprang de ut, skrikande i minus 18 grader för att rulla sig i snön. Blev tafatta försök att just rulla sig, men så var det ju riktigt kallt också. Bjuder på en snöbild med en naken sambo...

Igår tyckte det sambon det vore en bra idé att gå ut i skogen för att grilla korv. Ett bra förslag för då kunde M lätta på sin lilla rumpa och slita sig från X-boxen för en gångs skull.
Ryggsäckar packades, vi byltade på oss och jag kände mig som ett korvskinn men ville inte frysa, sambon drog M på snowracern och vi pulsade iväg genom snön in i skogen.

Det smakar alltid så gott med mat ute i naturen!
Vi åt korv med bröd och drack varm choklad.
Toppenlunch helt enkelt!

När solen hade försvunnit bakom trädtopparna, korven var uppäten och chokladen uppdrucken fick M uppgiften att släcka brasan med snö.
En mycket rolig uppgift verkade det som.
Sen drog vi oss hemåt i skymningen, jag längtade efter en varm dusch för man blev lite kall.
Kvällen avslutades med middag hos släktingarna och jag skålade med lime-läsk och gin tillsammans med sambons farmor och farfar. Bra avslut på en väldigt mysig dag!

Imorgon är det dags att börja jobba igen. Jag ser fram emot att få träffa alla kollegor men det känns lite tungt att börja pendla 4h om dagen igen. Men man är väl fort inne i rutinerna igen. Bra med kortvecka också så man kan mjukstarta lite.

Ha en jättebra vecka, kram!

Inga kommentarer: