måndag 12 januari 2009

Städa ur julen

Godkväll omvärlden
Helgen drog förbi som vanligt lika fort, men jag hann i alla fall med att städa, umgås med vänner, bli lite på pickalurven och städa lite till. Så skönt att få rensa och röja. Det känns bra ända in i själen! Det finns mycket kvar, men det gör mig inget för känslan är bra.
Vi har försökt plocka undan julen. Granen är inte ute än, men lite ljusstakar och prydnader är bortplockade. Nu är det endast den vita vackra amaryllisen kvar som julblomma.
Har inte tidigare haft amaryllis och denna gav hela sju blommor!
Amaryllis är verkligen en vacker blomma!
Men nu ser jag fram emot vårblommor. Tulpaner och ranunkler, speciellt ranunkler ska bli fint.
Intensiva dagar och helger väntar. Det märks att det rör på sig mot våren och det känns underbart. Solen som värmer lite längre om dagarna och allt som väcks till liv igen.
Längtar så innerligt...!

Ha en fin vecka! Kram Jannica

7 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Längtan efter våren är stor här med. Skönt att vi går mot ljusare tider och att det märks skillnad redan nu!

Kram Annica

LillaFlisan sa...

Jag blev så himla till mig av min fina award så jag råkade skriva kommentaren i det inlägget!!

Kram

flisan

Gårdsromantik sa...

isst är det intensivt nu - tur at det är mång alov och går mot ljusare tider!

Grattis till din fina utmärkelse och tack för att du gav den till mig!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Glömde säga:

Vilka små raringar du har Pysan och Tintin!

Kram till dem från Maud

Mia sa...

Min julstjärna lever fortfarande. Men har vårblommor i form av tulpaner, hela två vaser! Fick dem i söndags. Sånt blir man glad av.

Marie sa...

Visst är det härligt att det går mot ljusare tider, längtar efter våren. Vackra bilder på ljuvliga amaryllisar.

Tack snälla goa du för den fina utmärkelsen!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Mjuka sa...

Känner också att ljuset kommer mer och mer. ilken ståtlig amaryllis du har!
Ha en fin dag
kram Malin