söndag 18 januari 2009

Ut med det gamla, in med det nya

Dagarna flyger iväg. Antingen är det mycket att göra eller så orkar man inte ta sig för något. Har startat projekt utrensning här hemma. Bort med skräp vi inte behöver. Har till och med lyckas kasta massa av sambons papper (givetvis med hans godkännande)
Jag städar för våren känns det som och ett nytt, organiserat liv.
Innan nyår beställde vi ett nytt soffbord. Det gamla har hängt med sen innan jag och sambon träffades för fyra år sedan. Det är enligt min mening inte det snyggaste bord som går att uppbringa... äntligen skulle vi införskaffa nytt!
Vi tycker det blev ett lyft för vardagsrummet och mer yta blev det också!
Nu känns det som att en matta vore passande under bordet.Imorgon är det ny arbetsvecka igen. Fast tors-sönd ska jag jobba på mc-mässan i Stockholm.
Så jag packar min lilla väska och blir borta fyra dagar hemifrån, lite tråkigt för mig som är så hemmakär men mässan blir kul och så får jag sova hos mina föräldrar i gamla flickrummet och det är alltid trevligt att träffa familjen.
Hoppas ni får en fin vecka, lev livet nu!
Kram Jannica

8 kommentarer:

Snuttan sa...

jättefint blev det/Kramisar

Ulli sa...

En klar förbättring! Visst är det skönt att rensa ut. Hemma hos oss har ena klädkammaren fått sig en rensning. Vilken skillnad det blev.

Ha en bra vecka!
Kram Ulli

Anonym sa...

javisst blev det jättebra, nya bordets form passar så fint till soffans form och storlek!

Veronica sa...

Det nya bordet blev VERKLIGEN ett lyft!

Kram Veronica

Anonym sa...

Men hallå! Det gamla bordet var väl lite fint i alla fall. Det har ju trots allt fått hänga med sen 1995.

IKT i min vardag sa...

Det blev väldigt mycket bättre. En fin matta under fina bordet blir pricken över i:et.

Kram Linda

LillaFlisan sa...

Du kommer väl hem och rensar lite hos mig också sen va??

Det finns så att säga en hel källare med bråte som skulle behöva sig en rejäl utrensning!!

:-)

Ha, det gött på bikermässan!!
(gud , så häftigt!!)

Kram

Flisan

Villa Carl Larsson sa...

Wow vilken skillnad det blev på det nya och gamla bordet. Det nya blev verkligen ett lyft :)

Kram