söndag 22 februari 2009

Kärleksfylld helg

Ännu en helg har passerat. Det är inte klokt vad tiden går fort!
Utlovade bild på det superfina födelsedagskortet jag fick. Här nedan kan ni beskåda skapelsen.
Min mamma ligger bakom designen. Sånt här gör mig så glad. Att man lägger ner tid på något som man skall ge till någon annan. Hjärtligt tack för kortet älskade familj och speciellt till mamma som har gjort det.



Denna söta har mamma också gjort själv

Innan vi bjöd på lunch på kalaset i lördags blev jag inspirerad att göra något finare med besticken. En enklare variant fick det bli med tanke på tiden.
Rullade in besticken
i servetten och knöt ett bastband runt. Lite piffigare blev det i alla fall!

Krispiga tulpaner fick jag också. Det känns så härligt vårigt!
Eftersom det inte var barnkalas så fick jag göra vuxentårtor denna gång. Man är ju långt ifrån något proffs, men man känner sig nöjd när man gör något själv.
Visserligen tog jag en genväg och köpte ett färdig marsipanlock. I framtiden ska jag lära mig att baka både egna tårtbottnar och göra egna marsipanlock.
Denna fick bli fylld med jordgubbssylt och marsankräm, samt grädde under locket.
Denna blev fylld med grädde, chokladkulor samt persika.
Noblesse och strössel på toppen några noblesse runt om.


Det är så trevligt att ha släkten på kalas. Alla är glada, det pratas och skrattas och äts mat och fika. Jag fick jättefina presenter och ja, hela dagen kändes bara helt underbar.
Sådär som dagar gör när man fyller dem med kärlek ♥


Inga kommentarer: