måndag 23 februari 2009

Vinterfika och loppis

Vad passar väl bättre än varm choklad och bulle utomhus när det är vinter. Sambon och M skottade all nysnö och sen var det dags för fikapaus.


M:s snögrotta som han bestämt ville ha kvar till nästa gång han kommer.
Utsikten från tomten med grannens hästar i hagen nedanför och sen åkrar och ängar.


Kom iväg på årets första loppis. De växer inte på träd nu när det är vintern direkt.
Borta i Örsta som ligger någon mil härifrån har de öppnat en loppis i en gammal lanthandel.
Endast tre utställare, men jag hittade lite smått och gott ändå.

Vackra gamla lakan. 4 stycken för endast 50:-

Söta barnörngott för 5:- styck. Köpte de tre hon hade.

Retropryl från 50-talet. Tänkte att den skulle passa fint i påsk.
Antingen utan...


...eller med äggkopparna. 25:- kostade den.

Ljusstaken tyckte jag var lite annorlunda. Ska ge mig på att spraymåla den.
Vilken färg? Vit såklart! 15:- gav jag för den


Nu ska det letas fler trevliga loppisar. Borde poppa upp varefter veckorna går och vi närmar oss våren.
Hoppas ni haft en bra start på veckan! ♥

3 kommentarer:

S o F sa...

Vilka fynd! Ljusstaken kommer att bli supersnygg i vitt så klart.
Tänker du måla äggkopparna också?

Ha det!

Snuttan sa...

Vilka underbara loppis fynd du gjort

Kram
Åsa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad gott det lät med bullar och varm choklad!

Ser ut som riktiga toppenfynd det där!!

Kram Annica