onsdag 26 augusti 2009

Älskade farmor

Älskade älskade farmor. Cancern äter inifrån och ger dig enbart smärta.
Hur kunde det gå såhär fort? Det gör så fruktansvärt ont i mitt hjärta.

Dag för dag, du försvinner ytterligare en bit
Så skör, tunn och huden som bomullsvit

Älskade farmor som tagit hand om oss som små
Dagarna fulla med ovisshet - hur ska detta gå?

Vi vet svaret allihopa, frågan är bara när
Glöm aldrig bort att vi håller dig kär

Du har betytt mycket för oss och för mig
Kom ihåg att vi älskar dig!

2 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Otroligt fint skrivet! Lider med er, vet hur det känns att förlora någon nära i denna skit sjukdom...
Kram Maria

Cc sa...

oj, vad skall man säga. Väldigt vackra ord till någon man tycker om och lider. Min pappa drabbades även av den så jag vet hur hemskt det är. Samtidigt vill jag säga att det är kul att du vill vara med i min utlottning, jag önskar dig lycka till. Kram